Dagje Sydney

23 januari 2018 - Sydney, Australië

De laatste dag in Australië is aangebroken en de vakantie zit er bijna op, maar vandaag gaan we nog een dagje Sydney in. Hier zijn we acht jaar geleden ook geweest met Bart, Hanneke, Jim, Luke en Amy. Met de trein zijn we in een minuut of twintig in het centrum, vlakbij The Opera House dat we als eerste gaan bekijken. Het ziet er nog hetzelfde uit😉. Aan de zijkant zijn ze een groot podium op aan het bouwen, vanwege Australia Day van a.s. vrijdag, een nationale feestdag hier.

Daarna een wandeling door de botanische tuin, waar het heerlijk rustig is. We gaan op zoek naar de vliegende honden die we de vorige keer in de bomen zagen hangen, maar kunnen ze niet vinden. Een mevrouw van het informatiecentrum zegt dat ze vier jaar geleden verplicht moesten “verhuizen”, omdat de bomen te veel werden aangetast. Ze leven sindsdien in een park zo’n vijf kilometer verderop. Hoe ze deze wilde dieren zo ver hebben gekregen om een andere plek te zoeken is ons niet helemaal duidelijk geworden.

Tot slot hebben we nog door het gebied Darling Harbour gewandeld, zoals de naam al aangeeft aan de haven. Er zijn allemaal gezellige restaurantjes. Gelukkig was er ook een klein winkelcentrum, waar we konden schuilen tijdens een regenbui. We kwamen ook nog bij een mini expositie uit over containervervoer, die in zes vrachtcontainers was opgezet. Dat was erg leuk gedaan. Na ons laatste avondmaal in Australië zijn we weer met de trein teruggegaan. Vandaag hebben we volgens de teller ruim 20.000 stappen gezet, zo’n 14 kilometer. En dat op slippers en sandalen.

1. Hanneke:
    23 januari 2018
    Dat ziet er weer goed uit! En regen??? Hier niets, terwijl we het zo hard nodig hebben...
    Welterusten en een hele goeie terugreis!!
  2. Chantal:
    Goede reis terug !!!!!!
  3. Elaine:
    23 januari 2018
    Hele goede terugreis en tot snel. 😘