Voor de eerlijke vinder

22 december 2017 - Makarora, Nieuw-Zeeland

Queenstown ligt inmiddels achter ons en we zijn zo’n 200 kilometer verder gereden naar het piepkleine plaatsje Makarora. We staan op een hele kleine camping, naast het café. Van het camperverhuurbedrijf mochten we twee routes niet nemen vanuit Queenstown, omdat die te smal en te bochtig zijn. Dus moesten we zo’n half uur omrijden. Onderweg hebben we weer genoten van het prachtige landschap en zijn diverse malen gestopt om foto’s te maken. Het is heerlijk weer, zo’n 25 graden en het is dan ook nodig om te blijven smeren om verbranden te voorkomen.

In Nieuw Zeeland worden naast schapen en koeien ook herten gefokt, dus regelmatig zien we die ook in de weien grazen. In het gebied waar we vandaag doorheen reden worden ook druiven verbouwd, voor het maken van wijn.

De laatste dagen hebben we regelmatig in supermarkten en winkels gezocht naar kerstversiering, want het is tenslotte bijna kerstmis. Maar we konden nergens wat vinden. Totdat we vanmiddag vanuit de camping naar The Blue Pools reden. Aan de andere kant van de weg zagen we een groen rode kerstslinger liggen. Vermoedelijk verloren door iemand, want ze worden ook wel eens aan de buitenspiegel van de auto of camper gehangen. Jean-Jacques zei “als die er op de terugweg nog ligt, dan nemen we die mee”.

The Blue Pools ligt op ongeveer 15 minuten lopen vanaf de weg. Het is een dieper stuk in de rivier, onder een brug, waar je kunt zwemmen. Het water krijgt z’n mooie blauwe kleur door het gruis van de meegevoerde stenen en de weerkaatsing van de lucht. Het was een hele mooie plek, die door veel toeristen wordt bezocht.

Op de terugweg naar de camping lag “onze” kerstslinger er nog, dus het kerstgevoel begint te komen, ook in de zomerzon.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Loes Tebbens:
    23 december 2017
    Wij gaan verhuizen, dus ik ben aan het ruimen. Heb best war kerstspullen over. Km maar halen
  2. Hanneke:
    24 december 2017
    Wow, dat ziet er weer goed uit en klinkt ook goed!! Heerlijk hoor 😉