Jan van genten

17 januari 2018 - Muriwai Beach, Nieuw-Zeeland

Gisteravond hebben we nog stormachtig weer gehad, waardoor de camper af en toe flink heen en weer ging. Maar we hebben toch lekker geslapen.Vandaag is het de laatste dag dat we in de camper slapen. Die vijf weken dat we ermee op pad zijn, die zijn omgevlogen.

Voor de overnachting van vandaag hebben we een camping uitgezocht zo’n 50 minuten van het inleveradres van de camper vandaan, net buiten Auckland. Dit was zo’n drie uur rijden en onderweg zijn we nog even gestopt voor de lunch. Daar ook wat laatste crackers kunnen uitdelen aan twee hanen, die gelijk naar de camper kwamen lopen toen we stopten op de parkeerplaats. Volgens ons krijgen ze vaker wat te eten van bezoekers.

Het is heel erg rustig op de camping, dus we konden zelf uitzoeken waar we wilden staan. Naast ons was een stel bezig hun huurcamper van binnen en buiten helemaal te poetsen. Dus voor de zekerheid hebben wij maar even gebeld met ons verhuurbedrijf. Geen rotzooi en geen vuile moddervoeten achterlaten is voldoende, de rest doen zij. Pffff, gelukkig geen grote schoonmaak voor ons dus😁.

Vanaf de camping zijn we naar een kolonie jan van genten gewandeld, waar een wandelpad bovenlangs is aangelegd. Je kunt zo heel dichtbij komen, zonder ze te storen. Er waren heel veel jongen en vlak bij waar wij stonden kreeg een jong eten van pa of ma. Je zag de vis zo vanuit de keel van pa/ma in de bek van het jong glijden. Geweldig mooi om te zien!

1. Elaine:
    17 januari 2018
    Zo al weer de laatste dag met de camper 😩. Volgens mij konden jullie het nog wel weken volhouden. Geniet van jullie laatste vakantie week.
  2. Chantal:
    17 januari 2018
    Mooie verhalen. Nog lekker genieten van de laatste week.
  3. Hanneke:
    17 januari 2018
    Gave foto's weer en een mooi verhaal!! Wat een belevenissen allemaal 😉
  4. Loes Tebbens:
    17 januari 2018
    Ja, dat het al 5 weken is, de tijd gaat snel. We wensen jullie een goede terug reis