Het zonnige Picton

2 januari 2018 - Picton, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen was er consternatie op de camping. De ambulance kwam het terrein opgereden. Daarna werd de vrijwillige brandweer gealarmeerd. Dat konden wij horen, omdat de brandweermannen en -vrouwen gealarmeerd worden met een sirene die in het hele dorp hoorbaar is. Geluidsniveau vergelijkbaar met dat bij ons op de eerste maandag van de maand om 12.00 uur. De kazerne zit overigens tegenover de camping en de ambulancepost zit weer naast de kazerne. Tot slot kwam de traumahelikopter. Het is te hopen dat het goed is afgelopen met de man of vrouw in kwestie.

We hebben niet de ramptoerist uitgehangen en zijn volgens planning vertrokken naar Picton. Het is onze laatste dag op het Zuidereiland, want morgenochtend nemen we de veerboot naar het Noordereiland. We hebben de toeristische route genomen naar Picton, de Queen Charlotte Drive. Onderweg zijn we natuurlijk diverse malen gestopt om van het mooie uitzicht te genieten en foto’s te maken.

Even na twaalf uur reden we de camping op. Nadat we ons geïnstalleerd hadden zijn we Picton ingelopen, voor een heerlijke lunch ergens aan het water. Wat hebben we toch een rotleven😉.

Het weer is ook vandaag zonnig en warm, terwijl ze bewolking en regen voorspelden. Maar wij zijn blij dat de Nieuw Zeelandse Piet Paulusma het bij het verkeerde eind had☀️.

1. Hanneke:
    2 januari 2018