zeilen, dag twee

21 januari 2018 - Hornsby Heights, Australië

Wat is het heerlijk wakker worden op de boot. Als we buiten kijken zijn we nog steeds onder de indruk van de omgeving, in een baai tussen de bergen met bossen van het Nationaal Park. Dus trekken we de zwemkleding aan voor een heerlijk frisse duik, dat is lekker wakker worden.
Na het zwemmen komt al snel de geur van vers gebakken broodjes en bacon and eggs uit de kombuis naar buiten. Inmiddels is de temperatuur al zo ver opgelopen dat we een afdakje maken om in de schaduw te kunnen zitten.
Voor dat we vertrekken nemen de meesten nog maar een duik om een beetje af te koelen. En zodra we aan het zeilen zijn is er wat wind en is de temperatuur prima.
We willen nog een stukje de oceaan op, maar tijdens een manoeuvre breekt er iets aan de overloop, dus veranderen de plannen. We zoeken een baaitje waar nog een boeitje vrij is en leggen daar aan. Daar kunnen we op het gemak het probleem verhelpen.
Inmiddels is het wat later, dus helaas geen tijd meer om de oceaan op te gaan.
Het is nu laag water en kunnen we niet naar de steiger varen om mensen en spullen af te zetten. We leggen de boot op zijn eigen ligplaats en varen met het roeibootje twee keer op en neer, afgeladen met spullen en mensen om alles en iedereen op het land te krijgen. Door wat golfslag houdt niet iedereen het helemaal droog.
We wilden ergens gaan eten, maar er was al nergens meer een parkeerplaats te vinden, dus een vrij tafeltje zou ook vast een probleem gaan worden. Daarom maar besloten om bij de lokale wok maar wat te halen en het thuis op te eten. Na het eten nog even plonsen in het zwembad.
Heerlijke afsluiting van een super geslaagd weekend op de boot.

1. Hanneke:
    24 januari 2018
    En heerlijk was het zeker!! En ook fijn om goeie bemanning te hebben 😉