Zeilen, deel 1

20 januari 2018 - Hornsby Heights, Australië

Het is heerlijk weer in Australië, tegen de 30 graden. We worden meegenomen voor een heerlijk weekendje zeilen. De zeilboot wordt met het roeibootje opgepikt door Bart, Jim en Jean-Jacques. De rest van ons heeft een makkie, want we worden samen met de spullen opgepikt bij de steiger.

Na het bewonderen van de mooie zeilboot en het installeren van alle spullen, is het tijd om te vertrekken. De boot ligt in een baai die door een schiereiland afgeschermd wordt voor de oceaan. Aan de overkant is het nationaal park, hier zijn ontzettend veel baaitjes waar boeien liggen om aan te leggen.
Het is heerlijk weer, en omdat we op het water zijn, moeten we flink smeren. Het jerrycannetje met zonnebrand gaat regelmatig rond.

We maken een klein uitstapje de zee op en varen dan een ander deel van de baai in. Heerlijk zeilweer en we varen als het ware tussen de bossen, omdat op beide oevers het national park ligt. Heel mooi.
Aan het eind van de middag zoeken we een vrije boei op, om aan te overnachten.
Wat een bijzonder mooie plek en wat fijn dat de familie Roelands ons dit mee laat beleven. Na een gezellige avond zoeken we voldaan onze kooien op.

1. Chantal:
    22 januari 2018
    Nicole, is die gele kleding om je te beschermen tegen de zon, of is JJ-tje bang dat je overboord gaat.
  2. Elaine:
    23 januari 2018
    Ja je staat er goed op Nicole, Ha leuk.
    Wat is het daar genieten zeg. Stinkend jaloers. 😁
  3. Loes Tebbens:
    23 januari 2018
    Dat alles ziet er niet slecht uit!