The Bay of Islands

14 januari 2018 - Paihia, Nieuw-Zeeland

We hebben niet zo heel veel gedaan vandaag. Vanmorgen rond tien uur zijn we vertrokken uit Tutukaka naar het gebied The Bay of Islands, meer specifiek de plaats Paihia. Een afstand van zo’n 95 kilometer. Het gebied hier heeft een subtropisch klimaat, vandaar dat we hier in de omgeving de laatste dagen van onze vakantie in Nieuw Zeeland door wilden brengen. Dan sluiten we hier in ieder geval af met goed weer, dachten we.....

Helaas denken de weergoden daar anders over, want het heeft vaak geregend vandaag, al is de temperatuur met zo’n 21 graden nog steeds wel goed. Morgen is de verwachting al niet veel beter en gaat het ook harder waaien. Vandaar dat we de boottocht die we morgen eigenlijk wilden gaan maken, uiteindelijk maar niet geboekt hebben.

Vanmiddag op het gemakje het stadje Paihia bezocht, waar de parkeertarieven zelfs hoger zijn dan in Auckland. Daar bleek een kunstmarkt te zijn, waar Nicole nog een souvenir heeft weten te vinden.