Eindelijk vertrekken??

10 december 2017 - Schiphol, Nederland

Hoi allemaal,
Nou, nou, nou wat een dag. Vanwege de weersvoorspellingen besloten om een uur eerder de trein naar Schiphol te nemen. Vooraf natuurlijk wel even de reisapp gecheckt, voor ons geen vertraging. Maar op het station in Bergen op Zoom stond op het informatiebord dat de trein niet verder zou gaan dan Roosendaal. Even later werd het aangepast naar Dordrecht, al weer een stuk verder.

In de trein onderweg riepen ze toch weer om dat Roosendaal het eindstation was. Iedereen werd verder met bussen vervoerd. De vertraging kon oplopen tot een uur. Dus maar uitgestapt en getracht een NS medewerker aan te spreken, maar die liep gewoon door ondertussen mompelend “ik weet het ook niet”.
Er stapten toch weer mensen in de trein waar wij uitkwamen. Volgens het informatiebord ging die gewoon naar Dordrecht. Dus toch maar weer ingestapt, samen met vele andere schipholgangers aan de koffers te zien. Volgens de reisapp moesten we extra overstappen in Dordrecht. Maar net toen we uit wilden stappen werd omgeroepen dat de trein toch naar Rotterdam door zou rijden. Wij dus weer terug gaan zitten.
In Rotterdam was de laatste overstap, naar Schiphol. Geen vertraging, maar wel een overvolle trein. Die ook nog eens ijskoud was. Maar goed, uiteindelijk kwamen we maar met tien minuten vertraging aan.

We waren zo vroeg, dat we als eerste in de wachtrij stonden om in te checken. Toen hoorden we een medewerkster aan andere Nederlanders vragen naar hun visum voor Australië. Visum, dat kon je daar toch op het vliegveld regelen hadden we opgezocht. Dachten we. Maar nee, dat moest je toch echt in Nederland digitaal aanvragen. Maar geen nood Korean Air ging gelijk voor ons aan de slag. Zo’n 15 minuten later was de aanvraag gedaan en konden we verder met inchecken. En we hoefden niets te betalen, wat een service. En we kregen ook nog eens plaatsen bij de nooduitgang, dus extra beenruimte!

Door de douane ging hartstikke snel.  Toen maar eerst een hapje gaan eten, om van alle perikelen te bekomen. Helaas kregen we toen een appje dat de vlucht een uur vertraging had. Maar ja, mopperen op Korean Air durven wij natuurlijk niet meer. Verdere vertraging kunnen we echter niet gebruiken, want we hebben maar 2.45 uur om over de stappen op de volgende vlucht. Nu eerst maar een bakkie doen.

1. Elaine:
    10 december 2017
    We hebben al ‘app-contact’ gehad maar nu het hele verhaal gelezen. Nog even wachten en dan is het zover hoor....
  2. Loes Tebbens:
    10 december 2017
    Wat een reis zo, maar niet gek met dit weer.
    Goede reis verder
  3. Chantal:
    10 december 2017
    Veel plezier. Hoop dat de komende weken iets minder spannend verloopt, maar alleen maar leuk en mooi.
  4. Elaine:
    11 december 2017
    Voor de volgers een update van Elaine (de zus van Nicole)
    Op FlightAware zag ik dat ze gisteravond uiteindelijk pas om 23.20 uur de lucht in gingen dus 2 uur te laat vertrokken en dat de aansluitende vlucht 2,5 overstaptijd 😳 waarschijnlijk niet gehaald zou worden.

Zojuist onderstaand bericht van JJ en Nicole ontvangen dat.....
    ‘Goeie eerste vlucht gehad! We zijn bij de nieuwe gate! Overstap gehaald. Deze vlucht is ook vertraagd! 😅😅
    En netjes opgevangen bij het vliegtuig en snel door de controle geloodst! 😊😊’

Wat een service van Korean Air 👍
    Nu 10 uur vliegen naar Sydney.
    Alvast proficiat met je verjaardag JJ want door het tijdsverschil ben je over een paar uur in de lucht jarig.
  5. P.huijbregts:
    11 december 2017
    Ik hoop voor jullie dat de ontspanning nu echt kan beginnen en voor de jarige Jj gefeliciteerd van tante Jo en oom Piet