Op het nippertje.....

11 december 2017 - Seoul, Zuid-Korea

Met  ruim een uur vertraging gingen we uiteindelijk aan boord van het vliegtuig voor onze vlucht naar Seoul in Zuid Korea. En dat op de dag dat er in de krant staat “de oorlog met Noord Korea komt, de vraag is alleen wanneer”. Nu maar hopen dat Trump en Kim zich de komende weken gedeisd houden. Helaas was het nog niet gedaan met de vertraging, want pas ruim een uur later vertrokken we.

Daardoor maakten we ons toch wel bezorgd of we onze aansluitende vlucht zouden halen naar Sydney, Australië. Nu horen we een aantal van jullie denken “jullie zouden toch naar Nieuw Zeeland gaan”? Dat klopt, maar op de terugreis gaan we een paar dagen op bezoek bij vrienden die in de buurt van Sydney wonen. Dat is nu toch in de buurt:-). En we zouden geen Nederlanders zijn als we niet de goedkoopste reis uit zouden vogelen en dat was in ons geval een retourtje Sydney en twee lossen vluchten naar en van Nieuw Zeeland.

Een van de stewardessen zou ons op de hoogte houden van onze aankomsttijd. Ondertussen konden wij lekker slapen tijdens de 10,5 uur durende vlucht. Iets wat wonderwel lukte, mede dankzij onze nieuwe inventieve reiskussens. Een aanrader! Een uur voor aankomst kwam de stewardes vertellen dat de aansluitende vlucht 10 minuten op ons zou wachten. Maar we moesten dan wel opschieten. We stonden dus in de startblokken toen we na de landing aan het wachten waren, totdat het lampje “riemen vast” uit zou gaan. Maar dat deden meer mensen en binnen enkele seconden was het middenpad gevuld met mensen en bagage. Er was dus geen doorkomen aan en er zat niets anders op dan te wachten totdat de rij zich in beweging zou zetten. Het stressniveau schoot ondertussen omhoog bij Nicole.

Bij de uitgang van de gate stond een medewerkster van Korean Air ons en andere passagiers voor Sydney op te wachten. Met stevige pas ging ze ons voor naar de security. Dat was in een klein hokje, volgepropt met mensen en bagage, kortom een beetje chaos. Hier moesten we toch weer de hele securitycheck ondergaan. Daarna haasten naar onze gate, waar alle passagiers nog zaten te wachten. Wat bleek, ook die vlucht had meer dan een half uur vertraging.......