Het aftellen is begonnen

31 december 2017 - Havelock, Nieuw-Zeeland

Oud en nieuw brengen we door in Havelock, een klein dorp met zo’n 500 inwoners, dat zichzelf heeft uitgeroepen tot hoofdstad van de groene lipmossel. Hier is dan ook een aantal mosselkwekerijen gevestigd waar men, samen met de visserij, van leeft. Jaarlijks wordt er hier 28.000 ton groene mosselen gekweekt. Het is hier eigenlijk het Yerseke van Nieuw-Zeeland. Vroeger leefde men hier van de houtkap en het delven van goud.

Havelock ligt in het gebied Marlborough Sounds, dat bestaat uit een groot aantal baaien, zeearmen en verborgen inhammen. Eigenlijk zijn het een reeks van dalen, die duizenden jaren geleden door de oceaan zijn overstroomd. Helaas was het erg bewolkt vandaag en wat koeler. Op weg er naartoe hebben we een ommetje gemaakt. Als je een (schoon)zus hebt die Elaine heet, moet je natuurlijk even in Elaine Bay gaan kijken. Hiervoor moesten we weer over een berg, met de nodige bochten. Met uitzicht op de baai hebben we een broodje gegeten in de camper, want het was te koud en winderig om buiten te zitten. Daarna weer terug, op naar de camping.

Het café Captains Daughter is vanavond “the place to be” in Havelock, met live muziek. Dus daar gaan we straks naartoe. Mocht het niets zijn of vol, dan hebben we in ieder geval in de camper nog een fles champagne en mini oliebollen (ofwel kaneeldonuts). Het aftellen is hier begonnen😁🎉🍾🥂

1. Chantal:
    31 december 2017
    Een gezellige jaarwisseling daar ver weg 🍾
  2. Elaine:
    31 december 2017
    Een gezellige jaarwisseling in Captains daughter. Enne een supergave foto.
  3. Hanneke:
    31 december 2017
    Klinkt helemaal goed!! Nog heel even, maar alvast een super 2018 gewenst met nog vele gave avonturen!!
  4. Petra:
    Fijne jaarwisseling! 😘
  5. Cynthia:
    31 december 2017
    Wat een mooie reis tot zover! Geniet er nog van en fijne jaarwisseling!
  6. Paula:
    31 december 2017
    Voor jullie twee een gelukkig nieuw jaar met nog veel mooie reisverhalen