Geknipt en geschoren

30 december 2017 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Marahau ligt inmiddels weer achter ons en we zijn gearriveerd in Nelson, zo’n 75 km verderop. Hier wilden we eigenlijk oud en nieuw vieren, maar met oudjaar zat hier alles al volgeboekt een tijdje geleden. Zelfs het parkeerterrein van de camping was al bezet. Er is nog wel een aantal parkeerterreinen waar je mag overnachten, maar daar wilden we maar niet op gokken op zo’n dag. Vandaar dat we iets anders geboekt hebben, maar daarover morgen meer.

We waren al rond 11.00 uur op de kleine stadscamping gearriveerd en we mochten de camper alvast op “onze” plek parkeren. Daarna zijn we naar het centrum gewandeld, zo’n 20 minuten verderop. Daar was het een drukte, door het verkeer, de zaterdagmarkt, de vele winkeltjes en een paar terrassen. Maar het was eerlijk gezegd niet het hele gezellige, bruisende wat we vooraf verwacht hadden. Dus eigenlijk hadden we het al snel gezien. Na een heerlijke lunch bij een Thais restaurant, zijn we terug naar de camping gewandeld. Daar had Jean-Jacques een afspraak met de thuiskapper, zijn tondeuse. Helaas is Nicole vergeten een foto te maken van de “knipbeurt”, maar het eindresultaat is wel vereeuwigd.

1. Elaine:
    30 december 2017
    Het aftellen voor 2018 kan daar beginnen 😁
  2. Maike:
    30 december 2017
    Hoi Nicole en Jean-Jacques, wat leuk om al jullie verhalen te lezen en wat een mooie foto's! Geniet ervan en een hele mooie jaarwisseling toegewenst!!
  3. P.huijbregts:
    31 december 2017
    Zond 31-12
    wat een avontuurlijke reis maken
    jullie en wij genieten mee van die mooie foto,s en verhalen .logisch dat je daar geen pinguins zie hier zie je ook geen nonnen meer en de kiwi,s zijn gevlogen, hier bij A Heijn liggen er volop. wij wensen jullie een heel goed en gezond 2018 .
    tante Jo oom Piet en tot volgend jaar.