Gelukkig nieuwjaar!

1 januari 2018 - Havelock, Nieuw-Zeeland

Allereerst voor iedereen de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar, met veel gezondheid, liefde en geluk😘. En mooie vakanties natuurlijk.

We hebben gisteren een gezellige oudejaarsavond gehad in Captain’s Daughter. Er was live muziek van Riverwood, bestaande uit twee muzikanten met gitaar. Onder het genot van een drankje (ja zelfs Nicole zat aan de baileys) hebben we samen met de andere bezoekers sommige liedjes meegezongen. Ze speelden klassiekers zoals “Hotel California”, maar ook Nederlandse gouwe ouwen “Om middernacht“ en “Het is weer voorbij die mooie zomer”. Nu ja, de oorspronkelijke songteksten dan. Om middernacht was het aan Jean-Jacques de eer om af te tellen tot 00.00 uur, want hij heeft een horloge met satelliettijd.

Daarna zaten we klaar voor het vuurwerk, want een mevrouw op de camping had eerder die dag gezegd dat er in Nieuw Zeeland ook altijd veel vuurwerk wordt afgestoken. We hebben drie knallen gehoord en twee lichtflitsen gezien, dat was alles. Wel heerlijk rustig, maar ook wel een beetje een vreemde ervaring, wetende dat er in Nederland altijd voor miljoenen de lucht in geknald wordt. Wellicht dat er vanwege het brandgevaar geen vuurwerk afgestoken mocht worden, want het is hier extreem droog en er wordt zelfs gevraagd om zuinig te doen met water.

Vandaag hebben we een huishoudelijke dag, want wat moet je anders op Nieuwjaarsdag? Het beddengoed omgewisseld en de was gedaan, waarbij het wachten op je beurt was bij de wasmachines. Er hadden meer mensen het voorjaar in hun hoofd. Tegen de weersvoorspelling in kwam ook de zon te voorschijn en werd het heerlijk zonnig. Tijd dus voor Jean-Jacques om de hardloopschoenen te voorschijn te halen en een rondje te doen.

En we kunnen Havelock natuurlijk niet verlaten, zonder dat Jean-Jacques mosselen heeft gegeten. Vandaar dat we vanavond naar restaurant The Mussel-pot zijn geweest, waar hij een proeverij van mossels heeft gegeten. En de hamburger van Nicole was ook heerlijk😉

1. Hanneke:
    1 januari 2018
    Nogmaals... Gelukkig Nieuwjaar en dat 2018 maar een geweldig jaar mag worden!! Jullie hebben er weer een nieuwe ervaring bij 😉 Weer een leuk verhaal en mooie foto's!! Groetjes van ons xxx
  2. Jasiu & Family:
    3 januari 2018
    Beste wensen voor jullie voor 2018 !!!
    Prachtige foto's!!!
    Enjoy your trip !!
  3. Mirelle:
    3 januari 2018
    Nogmaals de beste wensen voor die nieuwe jaar, en genietse van jullie mooie reis :-)