Een beetje Nederland in Nieuw Zeeland

4 januari 2018 - Napier, Nieuw-Zeeland

Het was toch wel wennen, zo’n overnachtingsplaats in je uppie op een groot en verder leeg parkeerterrein😐😬. Vanmorgen kwam om 06.00 uur de vuilnisdienst de containers legen, met het nodige bijgeluid. En kort daarna kwam een leverancier nieuwe voorraad afleveren bij het restaurant. Niet uitslapen dus en voor het ontbijt maar naar het strand gereden, voor een “breakfast with a view”.

Daarna boodschappen doen bij de supermarkt en bij...... “The Dutch Shop”. Deze hadden we gisteravond tijdens onze wandeling per toeval ontdekt. In de etalage lagen zakken paprikachips en laat dat nu de favoriete smaak chips van Jean-Jacques zijn. In heel veel landen hebben ze geen paprikachips en ook hier in de supermarkten niet. Dus maar gelijk twee zakken gekocht en een bakje satésaus. De drop, stroopwafels, Tony Chocolonely etc. hebben we laten staan.

Toen was het tijd om op pad te gaan, want we hadden een flinke rit voor de boeg, ruim 300 kilometer in zo’n 4,5 uur. Het weer is bewolkt en we horen op de radio over een storm die vandaag over het Noordereiland zal trekken, met de nodige regen. Inderdaad gaat het zo’n uur voordat we bij Napier zijn regenen en dat doet het nu (17.30 uur) nog steeds. Gelukkig zitten we droog en tot nu toe geen storm, maar de meeste regen krijgen wij hier vannacht.

1. Hanneke:
    4 januari 2018
    Oh, paprikachips, dat is ook iets waar wij af en toe naar verlangen... Veel plezier en hopelijk klaart het snel op 😉