Naar het Noordereiland

3 januari 2018 - Lower Hutt, Nieuw-Zeeland

Na 2800 km op het Zuidereiland hebben we vanochtend de ferry genomen naar het Noordereiland. Deze vertrok uit Picton en voer via de Charlotte Sounds naar de Cook street met aan de overkant Wellington als eindbestemming.

Gelukkig was het mooi weer en we hebben de gehele reis lekker buiten kunnen zitten, genietend van het uitzicht. Eerst tussen de bergen door, daarna stukje open zee, en laatste stuk de baai in. Onderweg konden we drie verschillende bijzondere dieren tegenkomen: bultruggen, dolfijnen en/of albatrossen.
We hebben ze helaas niet alle drie af kunnen vinken; eerst vlogen er een paar albatrossen langs ( wat zijn die groot zeg!) en later zagen we ook nog een paar dolfijnen (altijd leuk). Genieten dus!

In Wellington hebben we eerst een paar rondjes gereden om een parkeerplaats te vinden, dicht bij het centrum. Toen we daarin geslaagd waren kwam de volgende test: het vinden van een plekje voor een camper van zeven meter. En als laatste de manoeuvreer proef voor Jean-Jacques om de camper te parkeren!
Dit bleek geen probleem voor hem, dus daarna op het gemakje de stad in.
Rond de haven is er van alles te zien en te doen, heerlijk genoten van alles. Daarna naar het Te Papa museum om nog wat over de historie en cultuur van Nieuw-Zeeland te weten te komen.

Vanavond hebben we een bijzondere "camping", een driveway, eigenlijk gewoon op de parkeerplaats bij een restaurant. Het heet Butchers en Brewers, dus genoeg te eten en te drinken. Wij dachten dat we trek hadden na deze lange dag, maar het rack spareribs was groot, erg groot, te groot eigenlijk, maar heerlijk.

Na een kleine wandeling terug naar onze camper op de parkeerplaats, lekker slapen, want morgen staat er weer een flinke rit op de planning, naar Napier.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hanneke:
    3 januari 2018
    Zo hé, dat is een flinke portie ja, zou mij niet lukken!! Ziet er goed uit en leuk wat jullie allemaal beleven. Geniet ze!!
  2. Mirelle:
    3 januari 2018
    wow, dat is een heel bord vol ;-) Genietse :-)
  3. Chantal:
    Konden jullie dat kleine stukje vlees niet op ??? 😉
  4. P.huijbregts:
    3 januari 2018
    Welk dieet volgen jullie daar.
    tante Jo
    oom Piet
  5. Jean-Jacques en Nicole:
    4 januari 2018
    We hadden de lunch overgeslagen, maar het is ons niet gelukt om ons bord leeg te eten😋🤢