Storm💨

5 januari 2018 - Napier, Nieuw-Zeeland

Het is een onstuimige nacht geweest, vanwege de storm en de regen. Ook vandaag heeft het de hele dag nog flink gewaaid en we begrepen dat er in de buurt van onder andere Auckland veel wateroverlast is. Ook vanavond wordt weer wateroverlast verwacht, mede door het springtij. Dan mogen wij nog niet mopperen, want het is overdag droog geweest en pas rond 20.30 uur weer begonnen met regenen.

Vandaag zijn we in Napier gebleven om het strand en de stad te bekijken. In 1931 zijn de meeste gebouwen hier verwoest door een aardbeving en brand. De wederopbouw van de stad is gedaan in de toen modieuze art-decostijl. Ook in deze stad zijn diverse muurschilderingen op gebouwen gemaakt, waarvan we er een aantal hebben bekeken.

Helaas werd het door de lokale “VVV” afgeraden om naar het in de buurt gelegen Cape Kidnappers te gaan, waar een kolonie Jan van Genten zit. De officiële tourorganisatie had alles afgelast voor vandaag, vanwege het gevaar door de hoge golven en harde wind. De naam heeft deze kaap overigens van de ontdekkingsreiziger Thomas Cook gekregen, toen de Maori’s een aantal van z’n bemanningsleden wilden ontvoeren.

Bij terugkomst op de camping was het tijd voor een schaaltje paprikachips😋