Een beetje (te) veel

15 december 2017 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Op vrijdagmorgen werden we, na wederom een heerlijk ontbijt, door de eigenaresse van de B&B weggebracht naar het camperverhuurbedrijf. Daar aangekomen moesten we een aantal instructievideo’s bekijken over het rijden met de camper en over de camper zelf. Daarna werden we naar “onze” camper gebracht en kregen we ter plekke nog meer uitleg. Daarna snel de tassen in de camper gezet en daar gingen we. Het was best even wennen voor Jean-Jacques, dat links rijden en dat je voertuig nu links van je zit in plaats van rechts. De eerste stop was bij de supermarkt, waar we een kar vol boodschappen gedaan hebben. Daar kunnen we voorlopig wel mee vooruit.

Het einddoel van deze dag was Lake Tekapo, op zo’n vier uur rijden van Christchurch. De camping hadden we al geboekt, een plaats met uitzicht op het meer. De zon scheen en het was dus  lekker warm. Onderweg zijn we een aantal keer gestopt, om van het mooie uitzicht te genieten. Rond vijf uur reden we de camping op.

Daarna kwam het moeilijkste deel van de dag, onze eigen spullen opbergen in de camper en ook de boodschappen. Zoals elke vakantie kwam Nicole al snel tot de conclusie dat ze te veel kleding bij zich had.... Het hielp ook niet dat we vier hoofdkussens en twee tweepersoons dekbedden meegekregen hadden. Maar met hier en daar wat herschikken en inventieve opbergplaatsen, zoals de magnetron, bleek alles te passen. Tijd om uit te rusten en een hapje te eten, een overheerlijke hamburger van de BBQ. En om natuurlijk van het prachtige uitzicht te genieten.

1. Anja de Bruin:
    16 december 2017
    Whoehahaha, typisch vrouwenprobleempje Nicole. Heel herkenbaar, maar alles is nu ingedeeld dus het grote avontuur kan echt beginnen ;-)
  2. Loes Tebbens:
    16 december 2017
    Kan je het wc papier wat opwarmen.
    Geniet van het weer, want hier is pet en dan zeg ik het netjes
  3. Hanneke:
    18 december 2017
    Mooi!! En rij voorzichtig....