Eerste kerstdag

25 december 2017 - Greymouth, Nieuw-Zeeland

Allereerst willen we natuurlijk iedereen een Merry Christmas wensen.

Omdat vandaag bijna alles gesloten is vanwege de kerst hebben we bedacht om maar een stuk verder te rijden. Zo rijden we vandaag, voorlopig, het gebied met de gletsjers uit.
Onderweg toch nog maar een paar keer gestopt om te genieten van het geweldige uitzicht op de besneeuwde bergen.

Zoals al eerder verteld zijn de meeste doorgaande wegen hier tweebaans. Maar in dit gebied, waar regelmatig een riviertje de berg afkomt, zijn er veel bruggen. En veel van deze bruggen zijn maar éénbaans, goed opletten dus of er geen tegenligger aankomt. Later vandaag liep er ook een spoorbaan (één spoor) naast de weg. Maar als deze dan ook nog over dezelfde "one lane bridge" gaat, wordt het echt spannend!

Vanmiddag zijn we aangekomen in Greymouth aan de kust, waar we genoten hebben van ons kerstdiner: romige champignonsoep met een vleugje port, macaroni Bolognese en koffie/thee met chocolade-cake. Heerlijk!

Fijne kerstdagen.

1. Chantal:
    25 december 2017
    Jullie ook een fijne kerst 💋
  2. Hanneke:
    25 december 2017
    Klinkt weer goed Allemaal! Gaan jullie nog naar de pancake rocks in Punankaiki? Is echt heel gaaf.... Groetjes 🌲