High up in the sky?!

7 januari 2018 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Bij het opstaan vanmorgen was het helemaal bewolkt en het was een stuk kouder dan de voorgaande dagen. Het begon ook wat te miezeren, maar na het ontbijt werd het weer droog. Op het programma van vandaag stond een bezoek aan Huka Falls. Dit is een gigantische waterval, waar 220.000 liter water per seconde doorheen gaat. Voldoende om een olympische zwembad in 11 seconden mee te kunnen vullen.

Daarna zijn we naar het centrum van Taupo gegaan voor een late lunch. Rond 14.30 uur verschenen er voorzichtig wat blauwe stukjes aan de hemel. Zou het weer dan toch opklaren? Om 17.00 uur zag het er nog veel beter uit en ja hoor, de vlucht zou doorgaan😁👍☀️.

Om 18.00 uur moesten we ons melden op het vliegveld van Taupo, dit is vergelijkbaar met vliegveld Seppe. Eerst kregen we in het vliegtuigje nog een safety briefing, waarin uitleg gegeven werd hoe in geval van nood de deuren open moesten, waar de hakbijl lag😱en waar de brandblusser🚒. Samen met nog een Frans stel, de piloot en co piloot zijn we om 18.20 uur opgestegen voor een rondvlucht van een uur boven lake Taupo, de drie vulkanen Mount Tongariro, Mount Ruapehu en Mount Ngauruhoe en op de terugweg ook nog even over Huka Falls waar we ‘s ochtends geweest waren.

Het was onbeschrijfelijk mooi, echt een geweldige ervaring. Jullie kunnen meegenieten via de foto’s. Gelukkig is er niemand luchtziek geworden, ondanks de soms wat scherpe bochten die de piloot moest maken om iedereen in het vliegtuigje een goed uitzicht te bieden.

1. P.huijbregts:
    7 januari 2018
    dit is wel een heel exclusief belevenis zo een vlucht boven kraters en waterval
    ik hoop voor jullie dat de geur daarboven beter is dan in die onderaardse grot of heeft J J er daar eentje gelaten.
  2. Hanneke:
    7 januari 2018
    Geweldig!! Wat een belevenis 👍
  3. Elaine:
    9 januari 2018
    Zo hé....ik lees nu pas over jullie avontuur van gisteren. Wat een belevenis. Geweldig 👍👍👍