Kleurenpracht

6 januari 2018 - Taupo, Nieuw-Zeeland

De route van vandaag ging van Napier naar Taupo, een afstand van 142 kilometer, zo’n twee uur rijden. Taupo is gelegen aan Lake Taupo, een meer ter grootte van heel Singapore! Daarnaast kijkt het meer, bij goed weer, uit over de drie besneeuwde vulkanen van het Tongariro National Park. Voor onze lunch hebben we met de camper een mooi plaatsje gezocht aan het meer.

Voordat we naar de camping gingen zijn we eerst nog naar het Orakei Korako Cave and Thermal Park gereden. Dit ligt ongeveer een half uur ten noorden van Taupo, aan de oever van het Ohakurimeer. Hier ligt de Hidden Valley, die alleen per boot te bereiken is. Via wandelpaden van houten planken wandel je in zo’n 1,5 uur door een kleurrijke vallei met warmwaterbronnen en geisers. Door algen krijgt de bodem diverse kleuren, onder andere fel oranje, paars, geel, groen en wit. Het was echt schitterend. Er is ook een geothermische grot, met op veertig meter diepte een klein spiegelmeer en een modderpoel. We hebben maar geen modderbad genomen in de pruttelende, naar rotte eieren ruikende, modder🤭.

In Taupo zijn we daarna nog langs de lokale “VVV” geweest, want we willen een nieuwe poging doen om te vliegen. Deze keer met z’n tweeën en dan een rondvlucht van een uur over de drie vulkanen, een waterval en een ander geothermisch gebied in de buurt. We staan gepland voor morgen 18.00 uur, dus duimen maar dat deze keer het weer wel goed genoeg is om te vliegen😃👍☀️☀️☀️

1. Hanneke:
    7 januari 2018
    Ziet er weer erg indrukwekkend uit!! We duimen hard.
    Liefs van ons vijfjes xx