Nog geen Kiwi gezien

23 december 2017 - Fox Glacier, Nieuw-Zeeland

Na een rustige nacht, want het café was al rond 19.00 uur gesloten, op naar Fox Glacier. Een onbewolkte hemel en een temperatuur van zo’n 21 graden in de ochtend. Sorry hoor, wij willen jullie niet jaloers maken.

The Blue Pools konden we voorbij rijden zonder te stoppen, want die hadden we gisteren al bezocht. En nee, we vonden geen nieuwe kerstversiering meer.

Zoals op alle andere dagen ook nu weer prachtige landschappen onderweg. Dit keer voerde de route ons deels langs de kust. Ook daar zijn we natuurlijk weer een aantal maal gestopt om foto’s te maken. Ook kwamen we door gebieden waar Kiwi’s zouden zitten, maar helaas stond er geen een langs de kant van de weg om ons te begroeten.

In het begin van de middag kwamen we aan in Fox Glacier, inmiddels was de temperatuur opgelopen naar 25 graden. Hopelijk is het bij de gletsjer zelf minder warm, want anders is het ijs gesmolten voordat Jean-Jacques er geweest is. Vooralsnog is de weersverwachting goed voor morgen overdag. Duimen dus maar dat dit zo blijft. Nu heerlijk relaxen met een biertje en een glas ijsthee.

1. Ome Pierre en Tante Cocky.:
    23 december 2017
    Wij willen jullie fijne kerstdagen wensen en alle goeds voor 2018.Het zal voor jullie wel gek klinken deze wens daar te ontvangen maar van harte gemeend.
    We genieten van de dingen die jullie meemaken
    Liefs van ons.
  2. Hanneke: