Otago, schiereiland met zeeleeuwen, albatrossen en pinguïns.

17 december 2017 - Portobello, Nieuw-Zeeland

Vanwege onze ervaring gisteren met de buurt, besluiten we om op zoek te gaan naar een andere camping in de buurt. Maar eerst gaan we naar het centrum van Dunedin. We parkeren vlakbij het treinstation, ziet er mooi uit, maar in onze ogen niet heel erg bijzonder. Later lezen we ergens dat dit misschien wel het mooiste gebouw is van het land. Wij denken daar iets anders over!
In het centum lekker genoten van het weer en een kopje koffie en thee op een terrasje!

Vanuit Dunedin rijden we verder Otago op, dit is een schiereiland aan de andere kant van de baai. Helemaal op het uiterste puntje zit het Royal Albatros centrum.
Daar broedt een kolonie albatrossen, op dit moment zijn er vier nesten en zouden er ook kleine pinguïns te zien zijn.
Helaas hebben we deze beide niet gezien; de albatrossen kon je alleen van een afstand zien tijdens een ( belachelijk prijzige) tour en de pinguïns waren weer uit eten ergens ver op zee!
Gelukkig waren de zeeleeuwen er wel en deze lagen heerlijk te zonnen op de rotsen.

Na ons gemeld te hebben op de camping zijn we nog op een ander strand gaan kijken, of er misschien pinguïns al klaar waren met eten en terug zouden komen naar het strand. De weg hier naartoe was niet geschikt voor grote voertuigen, maar zo groot is onze camper toch niet?! Zolang er geen tegenliggers waren ging het prima en was het een hele mooie weg dwars over het schiereiland. Maar helaas geen pinguïns.
Dan maar terug naar de camping en vroeg gaan slapen, morgen helemaal van de oostkust naar de westkust rijden!