Stoppen en weer doorgaan

18 december 2017 - Milford Sound, Nieuw-Zeeland

Vandaag zijn we om 07.30 uur opgestaan, omdat we een rit van ruim 400 kilometer voor de boeg hadden. Van Dunedin naar Milford Sound. Bijna alle wegen hier zijn tweebaanswegen en met de camper mogen we maximaal 90 km per uur rijden. Om de zoveel kilometer zijn er stukken met een extra rijbaan, zodat het snellere verkeer het langzamere verkeer in kan halen. Daarnaast is het een goed gebruik om, daar waar het kan, aan de kant te gaan als er sneller verkeer achter je zit.

Het zonnetje scheen en het was ongelooflijk mooi onderweg, vooral de laatste 120 km van Te Anau naar Milford Sound. Een route waar je zo’n twee uur over doet, maar waar wij bijna vier uur over gedaan hebben. Bijna bij elk uitzichtpunt zijn we gestopt om foto’s te maken en even te kijken. Daarbij zagen we ook een aantal brutale vogels, de Kea’s. Ze schijnen het rubber van auto’s erg lekker te vinden.

Er is maar 1 camping in Milford Sound, wat je ook gelijk merkt aan de prijs. (We blijven Nederlanders natuurlijk) Maar, het was wel een ontzettend mooie camping, met allemaal nieuw sanitair. Geen bereik van telefoon en ook geen WiFi, dus een lekkere rustige avond..

1. Hanneke:
    19 december 2017
    Dat ziet er allemaal heel goed uit en klinkt ook goed. Heel bekende plaatjes ook! Milford Sounds is wel indrukwekkend, toch? Lekker genieten dus!!