Regen, regen en nog eens regen

19 december 2017 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Ook deze morgen weer om 07.30 uur opgestaan, want om 09.00 uur hadden we een boottocht geboekt over de fjorden van Milford Sound. Helaas was het ‘s nachts begonnen met regenen en niet zo’n klein beetje ook. Dus dikke truien en regenkleding aan.

In de stromende regen vertrokken we en ook was het nevelig. Voordeel van al die regen was dat er honderden watervallen waren ontstaan, vanaf de omliggende bergen. Ook is er een aantal permanente watervallen, die nu nog meer water naar het meer afvoerden dan op droge dagen. Op jaarbasis kan er in dit gebied gemiddeld wel acht meter regen vallen tijdens zo’n 180 regendagen. Dan hebben wij in Nederland nog niet te klagen.

Het was niet zo druk aan boord, dus we hadden voldoende plaats om foto’s te maken. En voor de echte waaghalzen, zoals Jean-Jacques, die bij de grootste waterval buiten gingen staan waren er droge handdoeken.

Na terugkomst zijn we op het gemakje dezelfde weg weer teruggereden naar Te Anau. Deze keer deden we er een stuk korter over, dan op de heenweg.

1. Hanneke:
    20 december 2017
    Het lijkt alsof je ons reisverslag gekopieerd hebt... Wij hadden precies hetzelfde!! Maar gaaf is jet zeker!!