Zachtjes tikt de regen

13 december 2017 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Fris en fruitig stonden we om 06.15 uur op het vliegtuig, waar om 08.00 uur het vliegtuig vertrok naar Nieuw Zeeland. Onderweg wat instructievideo’s gezien en tips gelezen over rijden en reizen in Nieuw Zeeland. Daarnaast wederom een inreisformulier in moeten vullen. Deze keer nog uitgebreider dan in Australië. Er was zelfs een vakje voor outdoorspullen, waaronder schoenen. Gelukkig had Nicole in Nederland al gelezen dat ze die schoenen controleren op zand. Dus we hadden onze schoenen thuis goed schoongemaakt. Voor alle zekerheid bij de categorie eten ook aangegeven dat we snoep bij ons hadden en ook weer de medicatie van Nicole.

Bij de paspoortcontrole werden er vragen gesteld over de medicatie. Hoeveel ze bij zich had en of het resterende weer mee terug naar huis ging. Daarna naar een andere balie voor verdere controle van het inreisformulier. Hier werden vragen gesteld over de schoenen en moesten we onze zolen laten zien. Het snoep was geen probleem. Daarna naar nog een andere balie voor een tweede inspectie van de schoenen en moest alle bagage door de röntgenscan. De rugtas van Jean-Jacques, waar het snoep in zat, werd eruit gepikt. Toen we aangaven dat het snoep was wat ze zagen, was het in orde. Tot slot was er daarna nog een snuffelhond, met begeleider, die alle bagage besnuffelde.

Bij het vliegveld werden we opgehaald door de eigenaresse van de B&B, waar we twee nachten verblijven. Die vertelde dat het na 47 dagen heel warm weer eindelijk weer eens geregend had en het regenachtig zou blijven vandaag en morgen. Dat hebben we geweten, want toen we ‘s avonds terugliepen vanuit het restaurant werden we overvallen door een stortbui. Dus de kleren hangen nu lekker te drogen.

1. Loes Tebbens:
    Gefeliciteerd
  2. Elaine:
    13 december 2017
    Zo dat was een ‘grootscheepse’ controle bij de douane. Leuk om te lezen, maar gek om mee te maken, lijkt mij.
  3. Chantal:
    13 december 2017
    Hier is het nu ook lekker aan het regenen. Dus de sneeuw verdwijnt heel snel.
    Jullie ff uitrusten van de reis en dan knallen daar.
  4. Hanneke:
    14 december 2017
    Ja, het is en blijft een eiland, dus ze zijn heel voorzichtig met wat ze binnenlaten... Gelukkig is het allemaal goed gegaan ☺
  5. P.huijbregts:
    15 december 2017
    checken checken vliegen weer vliegen dan checken en nog eens checken verlangen naar je bedje ff wachten nog eens ff wachten en dan even pitten een reisje naar de maan is volgens mij eenvoudiger ik hoop dat het vervolg eenvoudiger word en
    dat het volop genieten zal zijn ik kijk uit naar het vervolg nieuws grtj tante Jo oom Piet