Op zoek naar pinguïns, deel 2

27 december 2017 - Pohara, Nieuw-Zeeland

De hommels waren vroeger wakker dan wij, dus maar even snel binnen in de camper ontbeten. Hommels hebben een voorkeur voor onder andere lila en wit en laat onze camper nu helemaal wit zijn........

Vandaag gaan we richting Pohara bij het Abel Tasman National park. De zon schijnt, de lucht is blauw en de route is mooi. We rijden lekker door, waardoor we eigenlijk te laat een plekje zoeken om te lunchen. Onze magen knorren, maar inmiddels zijn we begonnen aan het beklimmen van een berg met de nodige haarspeldbochten en geen stopplaatsen. Het e.e.a. is niet zo bevorderlijk voor de maag van Nicole, die nog net geen plastic zakje nodig heeft. Op de top van de berg is er dan eindelijk een parkeerplaats, om alle magen tot rust te laten komen en daarna te lunchen. Nu alleen nog al die haarspeldbochten naar beneden.

In Pohara hebben we een camping direct aan het strand. Het lijkt er Renesse wel in het hoofdseizoen. Alles staat hutje mutje en de best wel grote plekken zijn tot de laatste centimeter volgepropt met tenten, partytenten, auto’s, boten, trailers etc. Gelukkig staan we hier maar 1 nacht. We hadden willen BBQen, maar vanwege de regen wordt het soep, stokbrood en knakworst. Ook lekker.

Na het eten wordt het weer droog. Jean-Jacques heeft ontdekt dat in de buurt pinguïns zouden moeten zitten, dus wij erop uit om ze te zoeken. Helaas zonder resultaat, dus toen zijn we in het café maar koffie/thee gaan drinken. Van de ober begrepen we dat de pinguïns een stukje verder zouden moeten zitten, dan tot waar wij gelopen waren. Dus....... wij een nieuwe poging ondernomen. Helaas met hetzelfde resultaat. We kunnen beter naar een dierentuin gaan de volgende keer.

1. Hanneke:
    28 december 2017
    Klinkt goed allemaal en mooie foto's! Leuk om zo op de hoogte te blijven. Groetjes 😉
  2. Paula:
    28 december 2017
    Wat een mooi reisverslag jullie laten ons echt mee genieten van de schitterende natuur en jullie belevenissen wij genieten er van gr eduard en paula